“Je reputatie bouw je niet in goede tijden, maar in slechte.”

“Je reputatie bouw je niet in goede tijden, maar in slechte.”

Gerard van Dalen | Industrieel ondernemer

“Ik had een keten van winkels opgebouwd, trouw personeel, loyale klanten. En toen veranderde de wereld. Online ging voor, fysiek raakte achter. Ik had kunnen vasthouden aan wat ik kende — maar koos ervoor om opnieuw te beginnen. Samen met een jong team, opnieuw leren luisteren naar de klant. In de Business Memoires – die ik bij ons tienjarig jubileum heb laten maken – vertel ik hoe ik ruimte moest maken voor iets nieuws, zelfs in het volle huis van een leven lang ondernemen.”

“Het boekwerkje is een mooi jubileumdocument, met anekdotes en de coolste foto’s uit het eerste decennium. Een standbeeldje voor al het harde werken en een uiting van waardering aan mijn lieve medewerkers.”Het verhaal van Laura Vermeer staat model voor ondernemers die zich realiseren hoe belangrijk hun ervaringen en belevenissen kunnen zijn voor wie na hen komen. En dat het laten vastleggen van anekdotes, ervaringen, de lol van het ondernemen én de lessen de moeite van het vastleggen waard is. Voor opvolgers, medewerkers en talloze andere stakeholders is zo’n Business Memoires document een bron van inspiratie. Voor de betrokken ondernemer is het een plezier om al die sterke verhalen, plezierige herinneringen en wijze lessen op te laten tekenen. Een mooi document, leuk om te delen bij het vieren van een mijlpaal – een jubileum, een overdracht of pensionering.